Aprendre amb la Gent Gran

Per tercer any consecutiu, els estudiants del Màster en Ciència i Tecnologia de la sostenibilitat participen del projecte Aprendre amb la gent gran, impulsat per l’Ajuntament de Barcelona – Districte de Sants-Montjuïc. La col·laboració té lloc en el marc de l’assignatura Taller d’Investigació Acció coordinada pel professor Jordi Segalàs, director de l’Institut de Sostenibilitat.

Per aplicar els coneixements adquirits en l'àmbit teòric, aquest taller proposa la col·laboració entre els i les estudiants del màster i entitats de la societat que requereixen el suport d’un equip d’investigadors universitaris, amb capacitat d’intervenir i transformar la realitat cap a un model de societat sostenible.

Aquest any les entitats col·laboradores són el CampusLab de la UPC, a través d’un projecte el Banc d’Energia, la Xarxa per la Sobirania Energètica i l’Observatori del Deute en la Globalització (ODG), amb el que es duu a terme un projecte d’Aprenentatge i Servei finançat per l’Ajuntament de Barcelona.

Amb cadascuna d’aquestes organitzacions es treballa en temes diferents: sostenibilitat dels campus de la UPC, pobresa energètica, transició energètica i participació ciutadana o l’impacte sobre el territori del transport i mercats de gas. En tots els projectes, gent jove i gent gran col·laboren de la mà per assolir millors resultats i, sobretot, més lligats a la societat i al territori, amb vocació transformadora.