EDINSOST, projecte d'innovació educativa

El proyecte EDINSOST (Educació i innovación social para la sostenibilitat.
Formació a les Universitats espanyoles de professionals com agents de canvi per a afrontar els reptes de la societat) és financiat per el “Programa Estatal de I+D+i Orientada als Reptes de la Societat” des del 1 de gener de 2016 fins al 31 de desembre de 2018. L'objectiu general del projecte es avançar en la innovació educativa en l'Educació per el Desenvolupament a les universitats espanyoles per dotar als futurs titulats de les competències necessàries per catalitzar el canvi cap a una societat més sostenible.

Per aconseguir l’objectiu del projecte es desenvoluparan marcs i processos que facilitin
la integració de la EDS(Educació per al Dessenvolupament Sostenible) al currículum universitari de manera holística, a través de la cartografia de pràctiques pedagògiques i marcs existents a EDS, la diagnosis de
l’estat de la EDS a les universitats espanyoles i la creació i avaluació de materials d’ensenyament i aprenentatge per l’alumnat, així com el desenvolupament de les competències a EDS del professorat, mitjançant el disseny de materials de suport i cursos de desenvolupament professional.

El projecte EDINSOST té quatre objectius específics;

1. Definir el mapa de sostenibilitat de les titulacions participants i establir el marc que faciliti la seva integració als estudis de manera holística;
  2. Validar estratègies didàctiques per a l'adquisició de la sostenibilitat des d'un enfocament pedagògic constructivista i comunitari;
  3. Diagnosticar l'estat de les necessitats formatives en sostenibilitat en el professorat i elaborar i assajar propostes de capacitació;
  4. Diagnosticar l'estat d'aprenentatge de la sostenibilitat en l'alumnat universitari i elaborar i assajar propostes de capacitació.

En el projecte participen un total de 15 titulacions dels àmbits de l’educació i l’enginyeria, impartides en 9 universitats de tota Espanya (UAM, UCA, UCJC, UCO, UdG, UIC, UPC, US i USAL), i treballen 52 investigadors entre l’ equip d’investigació i l’equip de treball. Les 9 universitats treballen conjuntament des de la CSCS, amb més universitats emmascarats dintre del GTSC, des d’aquest grup s’assumeix la sostenibilitat com un "concepte que inclou la recerca de la qualitat ambiental, la justícia social i una economia equitativa i viable a llarg termini" (CAPDEP-CRUE, 2016).