Informe SIRENA residus 2011

Portada informe SIRENA2

Informe SIRENA residus 2011

Aquest informe s’ha desenvolupat a partir d’un recull d’informació dels últims anys sobre les unitats responsables, els protocols i les dades de generació de residus a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Amb aquest informe l’Institut de Sostenibilitat – IS.UPC pretén aportar de forma resumida i sintètica la informació més rellevant respecte a l’àmbit de la producció dels residus i a la seva gestió dins de la mateixa UPC.

L’ intenció és la de posar un punt i seguit en la gestió dels residus a la UPC, evidenciant els passos que s’han fet, molts i importants fins ara, i donant-li més pes a l’aixecament de dades i el seu anàlisi que, amb una monitorització adequada, poden suggerir els camins a seguir per millorar els processos de gestió existents i possiblement crear innovació.

De moment no existeix un sistema de monitorització autònom i estandarditzat sobre la producció de residus a la UPC. Aquest Informe pretén centrar l’atenció sobre aquest aspecte per tal de poder treballar, en futur, cap a una disminució de l’impacte ambiental produït a partir de les activitats pròpies de la Universitat i al mateix temps identificar actuacions que puguin afavorir la prevenció de la generació de residus i dels costos associats.