Jornada de portes obertes a la planta de gasificació

El pròxim 21 de juny de 2017 tindrà lloc a la seu de la Fundació CTM Centre Tecnològic (Eurecat-CTM) a Manresa la jornada de portes obertes per poder visitar la Planta de Gasificació que s'està treballant en el marc del projecte LIFE ECORKWASTE liderat per la Universitat Politécnica de Cataluña, com a coordinador, amb la participació de l'Institut Català del Suro (membre de la xarxa Tecnio), Eurecat-CTM (membre de la xarxa Tecnio), l’empresa Typsa i el Clúster Vitivinícola Català INNOVI.

El projecte europeu LIFE ECORKWASTE vol demostrar la viabilitat d'una estratègia de tractament innovador dels residus generats per la indústria del suro.

LIFE ECORKWASTE té com a objectiu, en primer lloc, demostrar l'eficàcia d’un aiguamoll artificial farcit amb grànuls de suro com un sistema de tractament d’aigües residuals de la indùstria del vi. El suro s’utilitzarà com un material adsorbent de contaminants orgànics, que són difícilment eliminables amb els sistemes de tractament convencionals, i permetrà millorar la qualitat dels efluents residuals de les bodegues.

En segon lloc, s’utilitzaran residus de suro com un combustible en un procés tèrmic de gasificació per a generar electricitat. En aquest cas, a part de reduir la producció de residus, es generarà una font d’energia tèrmica neta amb potencial per a ser utilitzada en la indústria del suro.

LIFE ECORKWASTE també té la finalitat de fomentar la consciència social de l’impacte sobre el medi ambient que té la generació de residus i dels beneficis de la seva valorització, mitjançant la participació social i d’agents implicats, i afavorir l’acceptació de l’estratègia de valorització desenvolupada i la seva implementació en altres bodegues o altres sectors industrials.