II Fòrum Estratègia Catalana de Residu Zero

On?

Casa del Mar (C. Albareda 1-13, Barcelona)

El proper 4 de maig, de 9 h a 18:30 h, tindrà lloc el II Fòrum de l'Estratègia Catalana de Residu Zero, que es celebrarà a la Casa del Mar (C. Albareda 1-13, Barcelona).

El Fòrum "Estratègia Catalana Residu Zero" vol ser un punt de trobada, de debat i d'impuls d'iniciatives orientades vers aquesta gestió preventiva i eficient dels recursos, dels residus i de la contaminació. El Fòrum vol també marcar i assolir compromisos, visualitzar i difondre experiències, algunes d'elles ja de casa nostra, per tal d'acordar i plantejar noves normatives que facin possible l'avenç social en un sentit sostenibilista. Tenim com a referents les experiències pràctiques que tendeixin al "residu zero", però l'objectiu és acollir-les, adaptar-les i expandir-les, promovent alhora la innovació i el foment de nous productes i de nous processos econòmics i socials.

Com va anar el I Fòrum Estratègia Catalana de Residu Zero?

Pograma II Fòrum Estratègia Catalana de RZ

Matí

9:15 a 9:45 h. Obertura i presentació del II Fòrum de l'Estratègia Catalana de Residu Zero a càrrec de:

• Departament de Territori i Sostenibilitat. Josep Enric Llebot, secretari de medi ambient i sostenibilitat
      • Comissió Promotora del Fòrum Estratègia Catalana Residu Zero (ECRZ). Joan de Pablo, director de l'Institut de Sostenibilitat UPC.
      • Presentació: Josep Lluís Moner, IS.UPC

13:30 a 14:00 h. Plenari matí

• Presentació de la Xarxa de Municipis pel Residu Zero i reconeixement dels municipis que assoleixen els objectius Residu Zero. Pere Mora, regidor de medi ambient d'Argentona.
      • Posada en comú dels acords i compromisos dels sectors municipal, universitats, empreses i entitats. Marta Pujadas, Fundació Prevenció de Residus i Consum Responsable (FPRC).
      • Salutació i reconeixement dels municipis que assoleixen els objectius Residu Zero. Josep Maria Tost, director de l'ARC

Tarda

15:30 a 18:30 h. Plenari tarda

Presentació i moderació: Mercè Girona (FPRC)