Jornada Salut i Energia

On?

edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC (Plaça Eusebi Güell, 6)

Mans Unides i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) organitzen una jornada en què experts europeus i africans debatran sobre l'accés a serveis de salut i d'energia a l'Àfrica Subsahariana.

Aquesta jornada té el seu context en el fet que l'any 2012 ha estat declarat per les Nacions Unides com a Any de l'Energia Sostenible per a Tothom.

Amb el 2015 com a data marcada per la Comunitat Internacional per assolir els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni, són molts els avenços que encara falten per arribar al seu compliment.

En aquest marc, la salut juga un paper fonamental. D'altra banda, no es pot entendre un sistema sanitari eficaç sense l'accés energètic.

El GRECDH, grup de recerca de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), participa en el projecte Energy For All 2030, en què es vol potenciar la implicació política i social en l'accés energètic a l'Àfrica Subsahariana.

Encara que l'accés energètic no figura com un dels Objectius del Mil·lenni, es considera que està implícit en tots ells, especialment en aquells relacionats amb la salut.

La Jornada es dividirà en tres parts:

1. S'explicarà la situació actual de la salut i de l'energia a l'Àfrica i el seu paper dins dels ODM.
  2. Es tractaran experiències concretes impulsades per universitats, ONG i també empreses.
  3. Es realitzarà una taula rodona en la qual es debatrà el paper de les Institucions Europees en l'accés a serveis de salut i energia a l'Àfrica.

Podeu apuntar-vos a través del següent enllaç.

L'acte tindrà lloc a l'edifici Vèrtex del Campus Nord de la UPC (Plaça Eusebi Güell, 6), el proper 13 de febrer. Horari: de 9h a 14h.