Elisabet Roca Bosch, directora de l’Institut de Recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat

El 25 d’abril, la professora Elisabet Roca Bosch ha pres possessió com a directora de l’Institut Universitari de Recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat (ISUPC) de la UPC.

La professora i investigadora Elisabet Roca Bosch és la nova directora de l’Institut Universitari de Recerca en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat (ISUPC) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC). Pren el relleu al professor Jordi Segalàs Coral, que ha estat al capdavant de l’Institut des del 2015, en dos mandats consecutius.

Doctora en Ciències Ambientals per la Universitat Autònoma de Barcelona (2008), Elisabet Roca és professora agregada de l’Escola Tècnica Superior de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB) i de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB). Anteriorment, ha estat secretària del Departament d’Infraestructures del Transport i del Territori (2010-2014).

En l’àmbit de la recerca, Roca forma part del grup en Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat (CITES), on centra la seva activitat d’investigació en la sostenibilitat urbana i territorial. En particular, desenvolupa i aplica eines d’anàlisi social per avaluar l’impacte socioambiental de l’urbanisme i la mobilitat.

Ha participat en diversos projectes de recerca d'àmbit nacional i internacional, com ara el projecte DIGital traNsport In and for socieTY (DIGNITY) , en el marc del programa europeu Horizon 2020; el projecte Nature-Based Solutions for Water Management in the Peri-Urban (NATWIP) i el projecte CoastSpace Searching for accommodation space to adapt to present and future risks in the coastal zone, del qual ha estat la investigadora principal. Ha dirigit diverses tesis doctorals i ha publicat una trentena d’articles indexats en revistes científiques de referència.

També ha estat professora visitant a l'Heriot-Watt University, a Edimburg, i al Royal Institute of Technology, a Estocolm.