La professora de l'institut Elisabet Roca ha participat en les jornades door-to-door mobility

La professora de l'institut de Sostenibilitat Elisabet Roca ha participat en les jornades door-to-door mobility – promogudes per al Centre d’Innovació y Tecnologia (CIT), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i IN-MOVE – amb la presentació ‘Ecosistemes de mobilitat per millorar l'accessibilitat i la inclusió social’.

La jornada va tenir lloc a la Casa Seat i en elles va analitzar les Claus per la mobilitat sostenible del futur. En aquesta jornada s'han presentat diferents experiències que actualment s'estan aplicant per a solucionar reptes de mobilitat. Durant les diverses presentacions realitzades elements com la gestió de la càrrega elèctrica, l'ús de dades, serveis de mobilitat centrats en l'usuari, la igualtat social i la bretxa digital etc. s'han presentat i debatut.

Dins del marc del projecte de recerca Europeu H2020 DIGNITY 'Digital Transport in and for society', Elisabet Roca va presentar l’experiència investigadora i els principals resultats del projecte. El projecte DIGNITY té com a objectiu principal promoure un Sistema digital d'accés al transport que promogui la inclusió efectiva de totes les persones, independentment de l'edat, la renda, l'estat social, la capacitat o la discapacitat. El projecte s'enfoca específicament en l'estudi dels reptes socials relacionats a la tendència a la creixent digitalització dels serveis de mobilitat i les conseqüències pels usuaris potencialment vulnerables a quedar-ne exclosos: gent gran, usuaris de baixos ingressos o de baix nivell educatiu, persones amb discapacitats, migrants etc.