Més enllà de la mobilitat: el tramvia clau de volta del nou model urbà

Durant els passats 7 i 8 de març va tenir lloc a l’Escola de Camins de la UPC i organitzat per l’Institut de Sostenibilitat, la conferència Tramvia – Ciutat.

Durant aquest dos dies les jornades van aconseguir ajuntar representats del sector públic, privat i de la societat per debatre sobre els aspectes tècnics, socials i ambientals de l’ús del tramvia a la ciutat, amb la col·laboració de ciutats d’arreu del món que van participar activament com a ponents, presentant el rol transformador d’aquest mitjà de transport en ciutats com Bordeus, Berlín o Rotterdam.

Aquestes trobades són les que l’Institut de Sostenibilitat intenta promoure com a punt de trobada entre l'acadèmia i la societat, per poder posar al servei de totes uns coneixements tècnics que treballin per models de ciutat i societats sostenibles.

En aquest cas concret, el tramvia és avui en dia a la ciutat de Barcelona un tema de candent actualitat que requereix assessorament i participació no exclusivament tècnic, sinó des de una perspectiva transdisciplinar que pugui valorar totes les seves implicacions.

Podeu trobar més informació en aquest article escrit per la Miriam Villares, professora i coordinadora de la conferència.