Ulleres fabricades amb xarxes de pesca reciclades, un model de bones pràctiques en disseny sostenible

L’Institut de Ciència i Tecnologies de la Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) coordina, en el marc del programa europeu Erasmus+, el projecte 'Circular Design: Learning for Innovative Design for Sustainability (L4IDS)’, que té com a principal finalitat contribuir a la producció i al consum de productes i serveis sostenibles a través del disseny.

El projecte Circular Design, està coordinat per Jordi Segalàs, director de l’ISST.UPC.

Un dels principals objectius del projecte és inspirar als professionals implicats en el procés de desenvolupament d’aquest tipus de productes i serveis.
En el marc del projecte es publicarà els propers mesos la ‘Best Practices Publication on Circular Design’, dissenyada pel soci del projecte Nutcreatives i que recollirà diversos models de bones pràctiques i que ajuden a entendre el paper fonamental que té el disseny en la reducció de l’ús de recursos naturals i en l’impacte del consum humà en el medi ambient.

El primer dels exemples és la iniciativa de negoci de Sea2See, una empresa revolucionària amb seu a Barcelona, que ha apostat per fabricar ulleres alhora que lluita contra les illes de residus procedents de  les xarxes de pesca abandonades.

La major innovació d’aquesta iniciativa és la creació d'una xarxa d'agents econòmics i socials de diversos sectors que permet aprofitar materials que fins ara no s’havien reciclat malgrat el seu elevat impacte mediambiental, com és el cas de les xarxes de pesca reciclades, recollides en col·laboració amb pescadors, per obtenir un producte de gran valor afegit, com són les ulleres sostenibles.