Un grup d’estudiants del MCTS presenten treballs pràctics de l’assignatura SocioEnvironmental Data Science al congrés internacional de Marrakech

L'assignatura "SocioEnvironmental Data Science", optativa del Màster en Ciencies i Tecnologia de la Sostenibilitat, coordinada per la professora Karina Gibert, organitza les pràctiques al voltant de dos projectes de llarga durada que realitzen els estudiants en dos equips de treball, i aplicant les técniques del Data Science a dades reals que fan referència a problemes de sostenibilitat. La primera part dels treballs realitzats en el segon quadrimestre del curs 2016-2017 han estat acceptats al congrés internacional ISI 2017 (61st World Statistics Congress, http://payment.isi2017.org/) que se celebra a Marrakech entre el 16 i el 21 de juliol de 2017.

Els treballs seran presentats com a pòsters i es publicaran com a comunicacions curtes a les actes del congrés. Amb l'ajut de la professora es van sotmetre els resums al mes d'abril i recentment s'ha rebut l'acceptació per part del comitè científic del congrés. "International Statistical Institute" és una de les organitzacions més antigues i prestigioses que vertebren la comunitat científica en l'àmbit estadístic. Els títols dels dos treballs acceptats són: "Miembro del IASC Committee on Computational Statistics and Data Mining for Knowledge Discovery (International Association of Statistical Computing)" i "Finding profiles on the energetic sector of G20 countries from 1990".

Aquest és el segon any que s'imparteix l'assignatura i el curs passat es va desenvolupar una iniciativa similar en el congrés bianual de la "International Environmental Modelling and Software Society" celebrada a Toulouse (França). Aquests dos congressos són bianuals i se celebren per anys alterns, la qual cosa obre una via de continuïtat per donar repercussió en àmbit internacional als projectes desenvolupats dins l'assignatura de "Socio Environmental Data Science".