Un grup d'estudiants del MCTS guanya el concurs Espais Vius de la UPC

La proposta “Plaça Major del Campus Nord” elaborada per un grup d’estudiants del Màster en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat va ser elegit pel jurat del concurs Espais Vius  de la UPC , com a guanyador del concurs al qual s’havien presentat 6 propostes per part de diferents estudiants de diferents campus.

L’Iñigo Arregui, en Roger Vilà i na Johanna Spies van presentar una proposta per transformar els usos de l’actualment coneguda com a Plaça de les Constel·lacions. L’objectiu és transforma-la de zona de pas, on l’espai és molt atomitzat, a un espai de convivència i lleure, on usuaris i usuàries del Campus puguin gaudir conjuntament.

La proposta consta de 3 fases amb propostes tan ambicioses com un chiringuito autogestionat (fase 3) i d’altres més senzilles com incloure zones de descans, zones verdes o una àgora (fases 1 i 2). Es planteja aquest model d’implantació per avaluar l’acceptació de la proposta fase a fase, alhora que es pretén promoure la participació continuada de la comunitat universitària en la construcció d’aquest espai comú.

L’equip va presentar la proposta a inicis del mes de Març a la comunitat universitària amb molt bona acollida entre els i les assistents. A partir d’ara comença un procés d’estudi de viabilitat de la proposta per poder-la implantar el més aviat millor, sempre tenint en compte el projecte presentat com a base perquè la comunitat segueixi participant i, ebasant-se en proves pilot, pugui seguir decidint sobre el futur d’aquest espai comú.